سفر به سرزمین عارفان در شبکه مستند /  معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان

11:39 - 30 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۴۸۶
سفر به سرزمین عارفان در شبکه مستند /  معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان
شبکه مستند به مناسبت ۳۰ دی روز سمنان با پخش مستند‌هایی ویژه بینندگان خود را به تماشای ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، تاریخی و مردم شناسی سرزمین عارفان می‌برد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط‌عمومی شبکه مستند، بسته تصویری «سمنان» جشنواره‌ای از بهترین مستند‌های تولید شده درباره این استان است که  از شنبه ۳۰ دی تا پنجشنبه ۵ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود.

مستند «دالان بهشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسن عابدی نژاد به معرفی بسطام و مجموعه تاریخی بایزید بسطامی در سمنان پرداخته و شنبه و یکشنبه (۳۰ دی و ۱ بهمن) ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند در دو قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تهیه شده و با استفاده از جلوه‌های ویژه دیجیتالی، تاریخ چند هزارساله شهر بسطام و زندگی عرفای نامدار این شهر را بررسی می‌کند.

«گلیچ» هنر دست زنان روستا
مستند «پریزاد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری، محصول سیمای استان سمنان با نگاهی داستانی به معرفی “گلیچ ” از هنر‌های دستی زنان روستای چاشم می‌پردازد. “گلیچ” نوعی گلیم است که تنها در منطقه چاشم بافته می‌شود. افسانه‌ها و قصه‌های زیبایی از مادران و مادربزرگ‌های چاشمی در این باره روایت می‌شود.

پریزاد بهترین مستند چهل و نهمین جشنواره ملل اتریش (Fon) شناخته شد و نشان lenz award لنزینگ اتریش را دریافت کرده است. این مستند دوشنبه ۲ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌شود.
مستند «به رنگ پسته» هم به شهر دامغان و پسته، محصول زراعی و مراحل تولید آن پرداخته و دوشنبه ۲ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود.

نمک درمانی در «شور شیرین»
«شور شیرین» به کارگردانی محمد جلیل اسکندرزاده، فیلمساز شاهرودی، تولید سیمای استان سمنان با نگاهی ویژه به منابع نمک استان سمنان و کاربرد‌های آن ساخته شده و راوی قصه نمک است. این مستند سه‌شنبه ۳ بهمن ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

تصویر زندگی عشایر ایل سنگسر
مستند «رد پای ایل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین بالویی اقتصاد مقاومتی را در زندگانی عشایر ایل سنگسر بررسی می‌کند. این مستند چهارشنبه ۴ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

روایت زندگی عاشقانه مرید و مراد 
مستند «مراد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله فخرو، برنده تندیس برنز  پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی" ورد فست هیوستون" آمریکا، قصه زندگی عاشقانه مرید و مراد است، زندگی‌ای که حقیقتش با معجزه پیوند خورده است.

این فیلم پیش‌تر نیز توانسته بود با کنارزدن فیلم‌هایی از کشور‌های کانادا، آمریکا و ایتالیا جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «وسویوس»  ایتالیا و جایزه بهترین مستند کوتاه پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «ورد فست هیوستون» آمریکا در سال  ۲۰۲۲ را دریافت کند. این مستند پنجشنبه ۵ بهمن ساعت ۲۰ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۰ است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *